Luin artikkelin Online-jakelukanavien erityispiirteitä koska se oli eniten kiinnostava minulle. Pääasiana tässä artikkelissa on se, että nykyään verkko-kanavien merkitys tuli melko suureksi ja kasvaa koko ajan lisää. Kuluttajalle verkko-asiointi on helpompi ja jopa halvempi, mukavampi ja nuoreille ihmisille myös tuttavampi vaihtoehto. Artikkeli kertoo online-varaussivustoilta (booking.com, hotels.com, eBookers, jne), mökkivälityksen kanavista, muista erikoistuneesta online-kanavista, kuin esimerkiksi ohjelmapalvelut. Myös maankohtaiset erot tuli esille ja se miten varaussivustoille voi liittyä.
Ajattelen että tuloksena on myös artikkelin pääaihe: matkailu- ja ravitsemisalaa nykyään vaikea kuvitella ilman verkkotoimintaa ja se on syy kehittämiseen ja innovointiin. Haastavaa on se, että verkossakin on paljon kilpailijoita ja jokaisen yrityksen tulee olla kilpailukykyinen ja ainutlaatuinen, että se voi saada koko ajan uusia asiakkaita ja että vanhatkin asiakkaat pysyvät mukana.
Opin että jokaisella varaussivustolla on vähintään 15% komissio, joka on aika paljon. Maankohtaisista erosta opin että venäläiset käyttää omaa venäjänkielestä sivustoa oktogo.ru, mutta kuulin, että venäläiset käyttävät enemmän kansainvälisiä nettisivuja lomamatkoja/lentoja jne varaamassa. Teksti oli aika helppo ja mielenkiintoinen, haluaisin oppia tästä aiheesta lisää ja myös tuli mieleen että olisi kiva työskenellä verkko markkinoinnin tai sähköisen liiketoiminnan parissa matkailualalla.
Ajattelen että tuloksena on myös artikkelin pääaihe: matkailu- ja ravitsemisalaa nykyään vaikea kuvitella ilman verkkotoimintaa ja se on syy kehittämiseen ja innovointiin. Haastavaa on se, että verkossakin on paljon kilpailijoita ja jokaisen yrityksen tulee olla kilpailukykyinen ja ainutlaatuinen, että se voi saada koko ajan uusia asiakkaita ja että vanhatkin asiakkaat pysyvät mukana.
Opin että jokaisella varaussivustolla on vähintään 15% komissio, joka on aika paljon. Maankohtaisista erosta opin että venäläiset käyttää omaa venäjänkielestä sivustoa oktogo.ru, mutta kuulin, että venäläiset käyttävät enemmän kansainvälisiä nettisivuja lomamatkoja/lentoja jne varaamassa. Teksti oli aika helppo ja mielenkiintoinen, haluaisin oppia tästä aiheesta lisää ja myös tuli mieleen että olisi kiva työskenellä verkko markkinoinnin tai sähköisen liiketoiminnan parissa matkailualalla.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti