keskiviikko 22. lokakuuta 2014

Jakelukanavat

Tunnilla tutustuin verkko-opetuspakettiin jakelukanavista.

Matkailuyrittäjä toimittaa tuotteensa tai palvelunsa asiakkaan ostettavaksi jakelukanavien kautta. Ensimmäinen asia jäi mieleeni kun aloitin lukemaan osan joka kertoi minkalaisia jakelukanavia on olemassa. En ole ajatellut silloin kun olin ostamassa esim. lomamatkan, että ostan sen jakelukanavan kautta. Myös jakelukanavatasot olivat aika mielenkiintoisia, yleensä tavalliselle kuluttajalle näkyy vain yksinkertainen palvelu: tuottaja->kuluttaja/asiakas. Mutta sen lisäksi on muita jakelukanavatasoja kuin tuottaja->verkosto, tuottaja->välittäjä->loppukäyttäjä jne.  Se on vaikea, mutta toimiva järjestelmä. 



Toinen asia, joka jäi mieleen oli sähköinen liiketoiminta. Vaikka aiemmin meillä on ollut yksi kurssi, tähän aiheiseen liittyvä, silti vieläkin mietin kuinka tärkeässä roolissa on nykyään sähköinen liiketoimintaa. Internetin yleistymisen jälkeen ihmisille on helpompi osta matkat, lennot, huoneet ja paljon muuta netistä ilman lisäkuluja, mukavasti omassa kodissa ollessa. Ja jos riittää asiakkaita-sitten on riittävästi töitä vanhoille yrityksille ja uusille yrityksille.

Video haastatteluista tuli mieleen, että asiakkaan kiinnostus tulee herättää luomalla omalle yrityksille hyvää ilmetta, ainutlaatuisuutta. Myös saamalla positiivista palautetta ja suosituksia.

Koko verkko-opetuspaketti herätti kiinnostusta, vaikeat asiat tuli esille ja ajattelen nyt lukea ehkä vähän enemmän tästä asiasta. 

Jos puhutaan hotelli-ja ravintolalaan soveltamisesta, sitten kiinnittäisin enemmän huomiota yrityksen internet markkinointiin, se on oikein tärkeä nykyään. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti